Bevezető

 2012.01.14. 21:50

 

Sziasztok,
 
Többször nekifogtam már annak, hogy blogot vezetek. Első ilyen kis próbálkozásom egy meseszakácskönyv írása lett volna. A fejemben összeállt a kép, csak hát aztán az első bevezető történet után mégsem folytattam. Most valami teljesen másra vállalkozom. :)

Pár hónapja még erősebb fokozatra kapcsoltam és még tudatosabban élek. Amikor az ember tudja milyen jó érzés egészségesen és fitten élni, mert rendszeres sportolással szép izmokat fejleszt, majd az élet úgy hozza és a lustaság, hogy elhanyagolja ezt, látja a változást és egyre elszomorítja. Tudod jól, hogy milyen szép formába tudod hozni a tested, mennyivel könnyebbnek és szebbnek érzed magad, mint amikor látod a pocakodon lassan a sport hiányát. Az a kategóriájú ember vagyok, aki szeret küzdeni, és ha egyszer valami jót elértem, akkor az a minimum, amit ismét el szeretnék. Meg is ráztam magam és ismét belevetettem magam a sportba. Az ellazázott hónapok sem teltek mozgás híján, csak más típusú tréninget végeztem. Szeptemberen elkezdtem hastáncolni. A tévhittel ellentétben nem kell hozzá hatalmas has, vagy úszógumi, hiszen folyamatosan hasizommal dolgozol. Gyönyörű pocakot lehet vele formálni. Minden izmot átmozgat, de a futás után az aktív zsírégető, átmozgató tavasztól nyárig terjedő időszak után elég lightosnak mondható. Hiányzott már. Sajnos (vagy csak bedumálom magamnak) ha kint futok a szabadban (lehet azért is, mert még mindig nem tökéletes a levegővételem) könnyen megfájdul a torkom. Rendes téli futófelszerelés híján kísérletezni sem merek. Október környékén egyik barátnőm becsábított egy Update boltba. Akkor történt meg a végleges és visszafordíthatatlan életmód váltás. Anyukám néhány éve a paleo táplálkozással próbálkozott. Valamiért ez nekem nem jött be. Úgy voltam vele, kell a szénhidrát a szervezetemnek, mert csak zöldséget hússal vagy gyümölccsel nem bírom megemészteni. Átszalad rajtam. Elég sokat szenvedtem a gyomrommal. Sokszor fájt, és az anyagcserém gyorsasága néha már aggasztott. Miután egyre több Update terméket kipróbáltam és szépen lassan végleg kiszorítottam a cukrot az életemből és a szénhidrát bevitelnél is inkább Update élelmiszerekkel tettem azt (régen nem eszem már fehér kenyeret és fehér tésztát, maximum durum vagy teljes kiőrlésű lisztből készülteket, esetleg rizst) a gyomrom egyre kevesebbet fájt. Az emésztésemmel már nem voltak olyan problémák, mint korábban. A sport mennyiségét is növeltem. Barátnőm kölcsönadta Rubint Réka Add önmagad 2.-es DVD-jét. Elsőre vagányan elővettem a súlyzót és nekivágtam a 40 perces kis tréningnek. Mit ne mondjak. Majd be rosáltam... 40 perc...ÚÚÚÚr Isten, jajj de sok... kb. 2 hétig 20-20 percekre osztva tornáztam. Egyik nap az első 20 perc, másik nap a másik 20 perc. Kb. a december így telt. Hastánc és Réka DVD-je. Mindig az lebegett előttem, hogy nem vagyok túlsúlyos és milyen már, hogy én ezt nem tudom egyben letolni... Amikor először sikerült nagyon jó érzés volt, hogy igen, MEGCSINÁLTAM! Utána már fellelkesültem. Megszereztem az Add önmagad 1-es verzióját is, gondolván az tuti lightosabb, szóval amikor "pihenősebb" napot tartok majd azt csinálom. Mit ne mondjak az első kísérlet itt is siralmas volt. Egyáltalán nem éreztem könnyebbnek. Attól még, hogy nem kell súlyzózni, ez is kemény :) Pici pihenőt a két rész közé be kellett iktatnom, de ezt is megcsináltam. Aztán rátaláltam Norbi Kiképzés DVD-jére. Nagyon tetszett a stílusa és igaz ez 1 órás kemény izzadást jelent, de nagyon szívesen tornázom rá. Első alkalom után jól eső izomlázzal küzdöttem. Tehát egyre több tréning közül válogattam. A Karácsonyt se lazsáltam végig. Úgy voltam vele, hogy ez az év már nem a zabálásról fog szólni, hanem a tudatos táplálkozásról és mozgásról. Minden nap mozogtam 20-40 percet. Január 1-el meg pláne. Több edzéstervet is összeállítottam magamra. Volt, hogy hetente változtattam mit és hogy szeretnék. Maximum egy pihenőnap beiktatásával. Ezek általában inkább kényszerpihenők voltak. Némi megfázás, izomfáradtság hasonlók. De egyre durvább tempót diktálok.

Felmerülhet a kérdés miért csinálom ezt?
Mint már mondtam, ha megtapasztalod milyen jól tudsz kinézni, már van egy szint, amit hozni akarsz. A magam 164 cm-ével voltam már 60 kg is. Mit ne mondjak, nem szerettem tükörbe nézni. Általában 55 kg vagyok, de bevallom még ezt sem érzem az igazinak. 53 vagy még kevesebb kg az aminél azt mondom, hmmm talán jó lesz. 50 kg alá azért nem nagyon szeretnék menni. Hacsak nem azért, mert egy dkg felesleg nincs rajtam, csak izom és ez jár vele. Majd elválik. Most tesztelem a határaim.
Sokkal jobb érzés fittnek lenni. Boldogsággal és elégedettséggel tölt el. Egy fárasztó nap után, jó érzés mozogni és felfrissülni picit.
Miután nincs pasim, időm annál több van. Nem korlátoz senki. A magam ura vagyok. Én pedig most ebben lelem örömömet. Persze jogos a kijelentés. Ha lenne barátom tuti nem érnék rá ennyit sportolni. Majd elválik. Ellenben azt kell mondjam, nem tudok olyan férfit elképzelni az életembe, aki ne adná meg azt a szabadságot, amire vágyom. Értsd ez alatt, hogy nem tűröm a korlátozást. A sport, a mozgás számomra fontos. Ne korlátozzon benne. Hanem támogasson, biztasson.
Rubint Réka nem egyszer megkapta Facebookos oldalán, hogy persze neki könnyű, nem dolgozik, más dolga sincs mint a gyerekeivel lenni és sportolni. Nem kezdem el védeni mert ez a blog most nem arról szól. Bár többször fogtok találkozni azzal, hogy mennyire becsülöm őt is és Norbit is, mert egy olyan módszert mutatnak nekünk, ami mindenki életén változtathatna, ha élnénk vele(!). Lényeg a lényeg. Én is dolgozom, lehet hogy párkapcsolatot most nem tudok felmutatni (de ne legyen már elvárt dolog egy 24 éves nőtől, hogy...) de mégis találok mozgásra időt. Annyit, amennyire igényem van. Több bejegyző is írta Rékánál, hogy 10-12 óra munka után(vagy előtt), férj, és pici gyerekek mellett hogyan kerítenek időt a napi min. 20 perc mozgásra. Nincs lehetetlen csak tehetetlen ;)
Legyen most ennyi elég bevezetőként. Hamarosan egy újabb bejegyzésben megosztom veletek az elmúlt hetekben hogyan és mit edzettem. Feltöltök egy képet arról, hogy jelenleg milyen cm adatokkal rendelkezem, ami alapján végig követhetjük majd a változást. És feltöltöm majd az éppen aktuális edzéstervemet is. Minden nap (legalábbis megpróbálom minden nap, vagy visszamenőleg) közölni fogom mit ettem.

Remélem másokra is motiváló erővel fog hatni és akár közösen tippeket adhatunk egymásnak, ki hogyan él, mozog, sportol, táplálkozik, vagy bármiről ami éppen aktuálisan felmerül.

Mindenkinek jó egészséget kívánok!
 
Norc

A bejegyzés trackback címe:

https://norcieletmodja.blog.hu/api/trackback/id/tr873546217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása